rasa macam nak berubah ................



selamat tengahari menjelang petang .. 

uarghhhhhhhhh*baru bangun tidur* .. ya ampun , buruk perangai ? huh ni pengaruh layan kuch kuch hota hai lah ni malam semalam .. bengkak mata gua babe .. menangis .. aduhai layan feel betul cerita tu ..dah makan ? laparlah .. belanja boleh ? kih kih kih*trend ketawa sekarang

kalau korang nak tahu , gua tak amik form 6 pun sebab niat nak belajar dalam hati gua dah takde .. ya ampun lagi sekali , apa jenis manusia gua ni ? tapi gua cakap real ni , gua dah hilang minat nak belajar .. gua lebih suka duduk rumah jaga adik2 gua .. practice nak jadi isteri mithali*gatal dah nak menikah* ..lagipun , gua hampa sebab rezeki dekat UPU tu takde .. perghhh memang gua nak sebat je kerani yang kerja bahagian pengambilan pelajar tu .. takpe , gua tunggu dekat tempat parking , sebat lu laju2 ..HAHAHAHA :) .. ada orang nak amik gua jadi bini tak ? 

ehh ehh , cop ! gua sebenarnya nak cerita pasal 'rasa macam nak berubah ..........' .. alahaii , betul gua nak berubah ! gua tak tipu .. kalau gua tipu gua jadi makin cantik*hok`alahhhhh* ..
exceli , gua nak berubah dari segi penulisan gua dalam blog ni hah .. gua dah tak nak guna short-form lagi sebab gua faham perasaan korang bila korang baca ayat gua yang macam puting beliung .. gua pun terasa nak hempuk muka gua banyak2 kali dekat tilam .. cis asal ayat gua macam ni ?  lagi satu , gua nak ubah ayat gua  ..gua nak ubah sebab gua malaslah nak kena tindas dengan orang je .. bila gua guna YUYUN  tu , gua nampak ayu je kan ? HAHAHA :D .. ohh senanglah korang nak buli gua .. ciss sekarang dah tak boleh dah sebab gua akan baling bola bowling dekat sesiapa yang berani buli gua .. 

rasa macam nak berubah dari free hair -> berhijab .. kenapa dan mengapa ?
gua peliklah orang lelaki ni , bila perempuan bertudung je , diorang kata sebab kejar fesyen .. sepak muka lu orang laju2 baru tahu erti macam mana terberak dalam seluar masa dekat sekolah~ ..ehh , perempuan bertudung sebab diorang tak nak ayah/bapak/daddy/puppy/walit/abah dan sebagainya menanggung dosa anak2 perempuan diorang .. lagipun gua memang niat dihati nak bertudung dari kecil secomel loteh dulu , tapi pengaruh kawan2 lah ni gua jadi menyimpang ke simpang renggam .. gua ada baca artikel ' sekali anak perempuan keluar tidak bertudung , selangkah kaki ayahnya ke neraka ' ...ya ampun .. dah banyak langkah ayah ke neraka sebenarnya disebabkan gua .. maafkan akak , ayah .. jadi gua dah amik keputusan , insyaALLAH gua akan bertudung dan menutup aurat sepenuhnya .. AMIN ~ ...

umur gua pun dah nak 18 tahun lagi berapa hari je lagi , jadi bunga2 nak berkahwin tu dah ada .. nampak sangat gua ni gatal kan ? baru 18 tahun kot .. belum 18 juta tahun lagi .. alahaii , sabar nurul ! jodoh gua pun tak menjelma lagi ni .. mana dimana dan dekat mana ? well , umur semakin meningkat jadi keinginan tu macam2 .. gua pun tak tahu kenapa dengan gua .. mungkin sebab gua jelly dengan cousin2 gua yang masing2 dah bertunang dah kahwin .. alahaii , bilalah turn gua agaknya ni ? ada sesiapa nak amik gua jadi bini dia tak ? lai lai , banyak form kosong lagi ni .. gua pun ada prinsip pasal perkahwinan ni .. ''kalau ada jodoh , adalah . kalau belum ada , bersabarlah '' ..insyaALLAH , tuhan tu sentiasa tahu apa yang dah diaturkan untuk umatnya ..

okaylah , gua pun dah macam mengarang karangan je ni .. kalau time sekolah dulu 350 patah perkataan pun tak lepas , hew hew hew  *trend ketawa sekarang* .. buruk benar rupa perempuan ketawa macam tu ..
gua pun nak pergi mandi , hangit dah rasa badan ni .. nanti ada masa gua post entry lagi .. lepchiuuuu :*



assalamualaikum :)






No comments:

Post a Comment

tinggalkan ayat manis korang :)