kejap besar , kejap kecik

selamat malam ..salam sejahtera ..ahlan wahsahlan~ ..bajet pengacara "semanis kurma" ..
bestnya kalau dapat mengacara program bersama suami ..bahagianya hidup ..*belum kawin ..
terus kepada pointnya jela yeahh ..yuyun nak tanya korangg ..korangg pernah tak cakap dengan diri korangg macam nih :
  " gemuknya aku" 
  "kurusnya aku" 
  "rendahnya aku" 
  "tinggi sangat ker aku" 
  "aku cantik" 
   "aku tahu aku hodoh" 
   "bestnya jadik orangg kaya" 
   "susah nya jadik orangg miskin" ..

the point is : yuyun pernah rasa macam nih "hina sangat ker aku gemuk" okayy yuyun gemuk , yuyun sedar sape yuyun ..
   *sekadar hiasan ..nih bukan yuyun :D

okayy tuhh bukan yuyun tau ..perut yuyun takbesar camtuhh ..HAHA :)
yuyun dah try macam macam cara ..tapi tade hasil ..maybe lemak kat badan yuyun nih taknak keluar sebab dea dah syok duduk kat badan yuyun ..hewhewhew ..yuyun taksuka ~ "eh lemak , cepat -cepat lah kau cair dan keluar tinggalkan aku dengan aman kat sini" ..pernah jugak yuyun fikir macam nih "dalam badan aku nih kan lemak , kalau aku cucur kat api mesti dea cair" *sumpah takbuat ..mati kering macam katak kering yang dah mati berhari-hari kang~ wekkkkkkk ..

bila sebut je orangg gemuk A.K.A comel dempol nih , mesti orangg kaitkan dengan beberapa perkara ..
macam kat bawah nih :

jodoh :Orangg kate kalau orangg gemuk payah nak dapat jodoh ..faktanya memang begitu ..tapi sebenarnya auta nya tak macam tuhh .. *tipulah korangg ..ehh hape orangg gemuk pun berhak untuk merasa bahagia jugak , asalkan orangg yang nak berkasih sayang dengan korangg tuhh , siap sedia menerima keadaan diri , mental dan rohani ..macam yuyun , mohd noor farhan nih seikhlas hati sayangkan yuyun, dea dapat terima diri yuyun yang sebenar  walaupun yuyun macam nih ..auwwwwwwwwww lepchiuuuuu papa :)

ukur baju dibadan sendiri : faktanya ialah orangg comel dempol nih payah nak carik baju yang sesuai ..
*tolong promote ,taktau sape~
itu fakta tapi yang auto nya is sekarangg dah melambak kedai double double , triple triple saiz untuk orangg yang comel dempol macam yuyun nih ..hakikatnya , yuyun still boleh pakai baju saiz M ..so , dont worry ..kedai bundle pun banyak baju yang besar lagi murah~ ..nih yuyun nak bagi tips pasal pemilihan baju ..

1.Jangan pilih baju yang bukan saiz korangg walaupun tuhh baju idaman, membazir bila baju idaman korangg tuhh terpaksa disedekahkan kepada sepupu senenek korangg yang kurus kedengking macam cicak~
2.Jangan pilih pakaian berasaskan dari fabrik keras , itu akan membuatkan diri korangg tersesak plus tersepit dan tenggelam dalam fesyen yang boleh membunuh diri ..*masyaALLAH hape aku merepek nih 
3.Jangan pakai pakaian corak melintang,korangg kan nak nampak kurus walaupun korangg comel dempol kan ? watpe pakai baju corak melintang ?itu akan membuatkan korangg nampak lebih berisi daripada biasa ~
4.Cubalah warna lain, taksemestinya kena nampak cantik dengan hanya pakai warna HITAM saja ..*dah macam nak pergi kebumi orangg mati kan..korangg kena berani bermain dengan warna ..jangan risau lah ..chill okayy ^_^

okayy , tuhh je tips yang setakat nih terlintas dalm kepala ..tidak dicopy paste dari mana mana sumber pun .. 
yuyun nak jugak bagi tips pasal diet tapi diet yuyun pun tak menjadi ..malulah nak kongsi dengan korangg ..tapi korangg yang kena kongsi dengan yuyun okayy ^_^ 

tolong doakan yuyun supaya dapat kurus dengan cara yang sihat okayy , dapat turunkan 4>5 kilo pun dah okayy ..doakan tau ~ amin amin ~

-BTW thats all for tonight ..akan datang dengan entry yang seterusnya ..
-kbhaii ..love you ♥♥♥♥♥

2 comments:

  1. Buat sit up stiap hari, insya'Allah lemak perut dapat bertukar jadi otot yang mantap...hehe :)

    ReplyDelete
  2. err ==' , otot yang mantap ? ala yuyun nak kurus bukan nak otot yang mantap ..nih pun dah cukup mantap dah nih ..HEHE :D ..

    ReplyDelete

tinggalkan ayat manis korang :)